תוספת עשרים ושלוש
תוספת עשרים ושלוש
(תקנה 57יט)
במסגרת בדיקתה של אניית נוסעים שגילה 30 שנים ומעלה ובכל 5 שנים לאחר גיל 30 תיבדק אניית הנוסעים בידי ארגון מוכר, בין השאר, בנושאים אלה:
(1) בדיקת עובי לוחות גוף כלי השיט;
(2) בדיקת אטימות המחיצות;
(3) בדיקת מצב הצלעות במחסנים, באזורי חרטום וירכתיים ובמכלים;
(4) בדיקת מצב התחתית הכפולה, בהיבטים אלה:
(א) צלעות;
(ב) חיזוקי אורך ורוחב;
(ג) צבע;
(ד) מערכות מניעת קורוזיה (אקטיבית, פסיבית);
(5) בדיקת צנרת מים, דלק ולחץ;
(6) בדיקת מנגנון ההגה כולל הגה חירום, העוגן על כל חלקיו ומערכות האבטחה על הסיפון;
(7) בדיקת מערכת כיבוי אש בחדר המכונות ובמגורים, בדיקת מערכת אזעקות וההתראות ונתיבי מילוט ופינוי, כולל התאורה לשעת חירום;
(8) בדיקה של יישום תכנית הניהול הבטיחותי של האנייה (ISM);
(9) בדיקת חומרי הבנייה במגורי צוות ובמגורי הנוסעים לעמידות בפני אש וכן למניעת שחרור גזים רעילים;
(10) בדיקת אטימות מחיצות מדורי האנייה לאש ולמים;
(11) בדיקת קיומם של אמצעי החירום, כגון: גלגלי הצלה, זרנוקי מים, סולמות, ודרכי מילוט, וכן בדיקת קיומו של סימון מאיר עיניים לכל אמצעי חירום כאמור;
(12) בדיקה מוקפדת של מערכות למניעת זיהום הים ובמיוחד מערכת השפכים;
(13) בדיקה מוקפדת של מוכנות ותפעול הציוד לטיפול בזיהום ים.
ל' באב תשמ"ב (19 באוגוסט 1982) חיים קורפו
שר התחבורה